The Villa Rubens is a day clinic for people suffering from Alzheimer's disease. Patients come here for the day when they are in the advanced phase of the disease. What is there left to live between these walls when life for them becomes a day to day experience, in a perpetual present that leaves no trace? Time is organized for the patients, staff attempt to make them continue to exist for a little. Neither present nor absent, they are patient bodies, waiting, without really knowing it, for a little time to pass, for some glimpses of happiness to arise.