The world as it goes, from the chance that we have, the ENA elite business school, Westons on our feet, Maupassant, the Virgin Mary, Che's mother, traffic circles, people's consiousness, 1917, energy for the Chinese, bad deliquents and good footballers, those who speak of love, pedestrian-only areas, grade crossings, the abolition of wage-earners and employers, national novel, socialism, freedom, the poor and the bourgeois, secondary roads, Martin Luther King, a new French dream... 36 weeks in the life of a country which will choose, for five years, a new president. What exactly was the question? An pre-election inventory.