The Story of Melody Nelson is a musical tale which Serge Gainsbourg recorded in 1971, and is the record of French variety most universally recognized. An impressive choice of archives and the memories of the people which worked on the album entail us on the tracks of Gainsbourg in the process of creation and watch how the tale became a myth.