In a road-movie for the benefit of the senses, leaving from Ulaan Bator, capital of Mongolia, to Gobi Desert, the camera becomes the eye of the spectator diving into the rustic and raw everyday life of the nomadic people, we observe of the customs and the Mongolian traditions without intervention, nor interaction of any kind. The mode of shooting allows a total authenticity of the met characters who, aware of this presence, accept it in their universe. From green plains to the sandy desert, in the course of the excursion, the impromptu meetings succeed one another and come to fill in the journey diary of an intuitive story which lets the senses enjoy the purity of the big spaces, the spontaneity of the Mongols and the animals with whom they share their life, so devoting to a friendly observation of a simple and natural lifestyle. Nevertheless, the technological development takes its place little by little and the spirit of the east conquest watches for this former great empire of warriors, for its natural resources and its immense surface attracts greed.