For their honeymoon, Mathieu and Anna have gone to Turkey. With a camera in hand, they go searching for the traces of Garabed, Mathieu's Armenian grandfather, who escaped the 1915 genocide. This road trip across the country, marked by encounters, combines an animation film, investigative reportage and historical documentary to bring back a vision that the Turks have of the 1915 tragedy.