For the first time in their lives, ten French women who've come from elsewhere talk about their love for France in public. How do you become French? How do you make you children French citizens? We discover this with their commitment to the artistic adventure provoked by the film: a play based on their accounts. With humor and emotion, our adopted Gauls retrace the pitfalls and joys encountered on the way.