Monday morning. 50-year-old Paul Wertret goes to the International Bank of Commerce and Finance, where he is chargé d’affaires.
He arrives, as usual, at eight o'clock. He enters a conference room, takes out a gun and shoots two of his superiors. Then he locks himself in his office.
While waiting for the police to arrive, this man, who'd gone by unnoticed up until then, relives parts of his life and the events that led him to commit his act.