A village pharmacist, Michel, is transformed by drink into a brute when he leaves work and returns home, terrorizing his wife, son, and handicapped daughter. When his drinking causes problems on the job, he checks into a rehabilitation clinic and for a brief time afterwards his family relations are better. However, drink has not lost its spell over him, and he soon returns to the bottle more avidly than before, with tragic results.