Benoît is a student in Art History. When it is time for him to do his mandatory military service, he feels that his crefully planned life is falling apart. A fake suicide attempt gets him exemted, but it leads him to learn something for worse than Army life. Something irrevocable : as the Army doctor told him, his test result are in fact positive. He tries to come to terms with this. However he quickly realizes he will never be the same agoin and like the Romantic heroes of his former life, he chooses to reject his destiny and to transform his existence in a constant exaltation of the senses...
"I wondered how a guy like me, even more ordinary than me, would react to a sentence of death. A guy who has had no life at all and is robbed of his future by a fatal illness. So I made a film about getting kicks : getting a kick out of drugs, sex, love art, motherhood and travel, getting a kick out of beauty and ugliness, right up to getting a kick out of war."