Viviane, a French Consul's wife, is in New Guinea to find exotic feathers for export to Paris. She encounters four European travelers who are en route to "La Vallée": The Valley, high in the Guinean mountains, is shown on maps as 'Obscured by Clouds' and is beyond their previous experiences. Viviane joins their trek to find rare feathers and soon becomes entwined in their journey. Their extended stay with the Mapuga tribe brings a denouement between western and indigenous values before their final quest toward the 'Valley of the Gods'.