The 1970 French crime flick Borsalino featured Alain Delon and Jean-Paul Belmondo as charismatic gangsters in 1930s Marseilles. Belmondo was killed off in that film, but Delon survived to show up in the 1974 sequel Borsalino and Co. (actually filmed just after the original, but not released for several years). Seeking redress for the death of his partner, Roch (Delon) disposes of his enemies in a variety of novel (and gruesome) methods. Both Borsalino and Co. and its predecessor were inspired by Eugene Saccomano's novel "The Bandits of Marseilles".