Simon, a young man who has entered the priesthood after learning of the death of his wife, Rita (Nathalie Delon). Problems abound when he discovers her among the living, and living as a hooker, no less. Paul Meurisse lends his dry humor to the proceedings as Simon's bishop, who is nostalgic for Medieval times when many questioned whether women had souls at all. Simon, released from his vows, must now rescue Rita from becoming a nun.