This movie depicts the authentic story of the hunt for the dangerous criminal Emile Buisson, who escaped from prison in 1947. During three years Buisson manages to hide from detective Borniche by repeatedly killing his informants. When he's finally caught with help from the little criminal Paul, Buisson will have committed more than 100 robberies and killed 30 people.