The most modern obstretric clinic of Geneva whose patients are mainly the rich and famous, belongs to Professor Rivière. He has his degree in obstretrics, is 50 year-old, and a well known surgeon... But one tends to judge people by their appearances. When his children were very young, he was very concerned about the example he set for them. Today he isn't able to understand how and why he has lost contact with his wife. He is a different person in the eyes of his mistress and others in the clinic, his colleagues and students, a person he didn't chose to be...