Jean Diaz is a filmmaker working on an animated feature that would speak out against violence, when he is suddenly killed in an accident. Diaz comes around after death only to face Death personified, who wants to strike a bargain with him. Diaz can return to life if he agrees to make his film according to Death's plan for the annihilation of the human race. If Diaz does not agree to these terms, then his young son -- now in a coma from the accident -- will also die.