Under the influence of drugs, a teenager, Eddy, kills a policeman. His father, Jacques, pleads extenuating circumstances and nearly succeeds in gaining the confidence of the policeman's widow. But the press reveals that Jacques is an ex-gangster who has spent time in prison.