A writer who no longer writes, Alexandre: a boxer in his prime, connoisseur of women, hot air ballooning, and Indian legends, self-exiled in a sumptuous but crumbling hacienda in the heart of Mexico. A young actress, Laure, dreams of being the heroine of his first novel to be brought to the screen. One spring morning she arrives from Paris - breezy, full of hope, set to seduce Alexandre, and happily unaware of her own impending fate. Around them, a comical film producer bent on getting the rights to Alexandre's novel, a perverse secretary, a once-loved wife and her live-in-lover, a local boss who distracts Alexandre from his melancholy, Sonia, the mysterious Sonia, who has known him forever and who seems to hold the secret to his existence. And, as through in harmony with the extreme violence of their passions, the scorched Mexican soil, its smoldering volcanoes and brewing peasant revolt. What does the young actress really want? What will the writer's final decision be? And how right is the Indian legend that says that each man is born twice in the course of his life and that his true birth is the second one? To find this out, they have only one day and one night.