In the suburbs of Rome, the translator Vittoria breaks her engagement with her boyfriend, the writer Ricardo, after a troubled night. Vittoria goes downtown to meet her mother, who is addicted to the stock market, and she meets the broker Piero on a day of crash. The materialist Piero and the absent Vittoria begin a monosyllabic relationship.