The central event in the film's narrative is a three-week period of preparation by a theater group for a production of Racine's version of "Andromaque". A crew films the preparations of the theater company in handheld 16 mm, while the rest of the film is shot in 35 mm. This framework allows Rivette to focus on the act of direction, in the formation of an artwork and the dissolution of a relationship.