Charles Benesteau breaks away from upper class society to which he belongs. He leaves his wife, family, and friends to live anonymously and alone in a working-class neighbourhood of Paris. Here, his desire to be another man, to extricate himself from history, and to withdraw so as to become the person he’s dreamed of being clashes with new adventures.