At seventy kilometers from Berlin, settled in an ancient military base, an immense metallic dome looks like a spaceship is now a shelter for a striking tropical park. Through the discovery of the Tropical Islands and some multiple historic sediments on which it is implanted, the movie will propose a singular stake in perspective of a place with its own history, poetic archaeology of our relationship with time, in the space and in the illusion.