Each year, between October and March, a black cloud of starlings swoops down on the Locarno region in Brittany. The birds ravage crops and plunder farms. Farmers relate their various attempts, some of which are not entirely legal, to chase them away or kill them. The birds thrive. They perform magnificent choreographies above the pines. But their amazing mass makes this phenomenon as harrowing as it is mysterious.