A singular fable about this so-called ordinary urban nature which populates our cities. The discovery of a mysterious and rare plant on the embankments of the Garonne River puts the city of Bordeaux in a state of turmoil. During this time, the water rats live their lives in the fallow lands and areas abandoned by the city.