A man has lived confined for thirty years in a French forest. He digs alone deep subterranean galleries which he decorates with archaic engravings. They have to resist the announced global disaster enlighten, by their clear-sighted messages, the future inhabitants. The movie tells this experience outside of the modern society, affected by the human poverty and the definitive loss of a perfect world.