For several years, a camera accompanies me daily. My circle of acquaintances accepted the object and they do not even notice it not more. The recording of images became vital. My intentions are diverse. Spontaneous, during a wandering, sometimes formal when the camera becomes attached to people or to places, or blind when the camera gets an accident. One day, I installed my camera in a clearing where gathered a part of my family for the dispersal of my father's ashes.