I am lucky to be able todo it. Every time I go to Havre. Nevertheless, I have lived there never, I have no tie there. The streets of Havre, its avenues, its buildings, ,its businesses, have the taste of my childhood. In Havre, a I do not know what that has no age, did not become distorted, congealed in the time. Is it the youth of this city, jewel of the reconstruction of the thirty glorious? Is it Auguste Perret's genius which wanted to build the ideal city? Is it its musicality in all respects? This movie is an invitation in journey (s) in the time, in the city, in the childhood, with for guide the voice of Dominique Reymond.