In an intimist atmosphere, the director takes us to the meeting of fascinated persons (musicians or simple amateurs of jazz) who made the story of the jazz of Hot Club of Lyon. We can hear some stories on Chet Baker and Oscar Peterson but also notice oversights of memory, absences, stories deformed by both, the listening, what is also the jazz.