During the summer, 2008, we accompany our friend Christine Toffin to visit Aline Cézanne, her aunt, granddaughter of the painter. It is in her old people's home in Bourron-Marlotte that was alsol the village of her childhood, where she evokes her family stories between Cézanne and Renoir. A portrait where paintings and cinema meet, a story of the XXth century which brings us to this threshold of intimacy where life and creation mingle.