In July, 1962, Marilyn Monroe grants to Richard Meryman what will be her last interview. He publishes extracts of their conversations in Life Magazine on August 3rd, 1962. Marilyn Monroe dies on the night between the 4th and th of August 1962. The movie stages this interview. Dominique Coquard is the interpreter of the text.