After establishing a solid artistic reputation in Paris, a man in his fifties returns to his roots in the heart of central France to take possession of the house where he grew up. The building is surrounded by a large plot of land that the painter has neither the inclination nor the talent to look after. He places an ad in a local paper, and the first to respond is a former classmate from grade school who the painter hasn’t seen for years.