François Pignon is an accountant in a big company. He’s about to be fired when the rumor spreads that he’s homosexual. Although not true, the rumor prevails. The company decides to keep Pignon on for “politically correct” reasons.
Le Placard is the story of a shy, quiet man who is suddenly regarded as a freak even though nothing about his behavior has changed. What’s changed is the way other people see him.