Tom’s got everything going for him. He’s a renowned conductor, who receives invitations to direct orchestras from the four corners of the planet, and his talent is the pride of the land. He is rich, intelligent and cultivated. He has a dream wife who seems destined for a great future in the aerospace industry. And he has just moved into a sumptuous apartment. In short, life couldn’t be sweeter. But an ordinary traffic light will provoke his downfall. He sinks into depression, consults the greatest specialists, raises many questions, experiences remissions and waves of excitement, slips once again into a bottomless pit and mistreats everyone whose mission it is to make him see reason. When Tom the Genius collapses beneath the weight of illness, it’s the beginning of a nightmare for all his friends. Worse, it’s a tsunami!