Morsac is one of those intrepid heroes who “never say die,” the kind that could get by for a fortnight on one dead seagull. His courage and sense of duty sometimes border on recklessness and make him appear rather ridiculous. Landing on the island, he discovers a population of ancient warriors, the Hiva, living under the thumb of the vile, money-grabbing Commandant Lefebvre.