Maxime de Labardière (Thierry Lhermitte) and Gérard Ravanelli (Gérard Jugnot) are elected officials sentenced to five years in prison for corruption. Sandrine Athan (Aure Atika), a young and honest female cop, has to escort them to Melun Prison. Her simple mission becomes a crazy adventure when contract killers try to execute her charges, when a general strike paralyses the country, and when the prisoners try to take to the hills.