Jeanne is a happy and talkative young woman. But she lies. She lies through her teeth. She can’t help it. When she meets Madeleine, an old lady who takes her under her wing, she also meets Antoine, a young crook with oodles of charm who immediately sees in her an easy way to get rich quick. Hearing Jeanne pass herself off as the daughter of very rich parents, Antoine and two sidekicks decide to kidnap her and hold her to ransom.
Originally, I wanted to make a fast, funny comedy. A female compulsive liar seemed like the perfect character, if only because of the chaos she spreads around her. But when we got into it, we quickly became aware of the tragic dimension to her character. Compulsive liars are often drifters, depressed, alcoholic or agitated. And lonely. There is nothing deliberate or poetic about this kind of behaviour. And so the film became more like a dramatic or romantic comedy than a sentimental one. Pierre Salvadori (excerpt from press kit)