1948. Madeleine is the headmistress of a kindergarten in Ménilmontant. Dr Libois, the school doctor, is very close to her heart. When Rose, a new helper comes to the school, Libois is impressed at once by her understanding of the little ones and her dedication to them. Little by little, Libois grows fond of Rose while becoming estranged from Madeleine. He eventually marries Rose.