Too ugly to be the son of the governor of the city of El Paris, Quasimodo was abandoned at the age of four by his parents, who swapped him for a little Cuban girl, Esmeralda. Robbed of his future, he was destined to become the bell-ringer at the cathedral, where he was nevertheless happy. But the vile archdeacon, Frollo, takes advantage of Quasimodo's naiveté to carry out his dire plan of ridding the city of the Devil's accomplices‹namely, women.