A mysterious stain spreads on Schmidt's wall and prevents him from finishing his script. It projects him to Smith, his American remake, who tries to make him sell his soul as an author for fame and money. Caught in the trap of the film we see, Schmidt has only one solution left to avoid a fatal happy ending.