The Woodabes, the Fula of Southern Tchad, are among the last nomadic peoples of Africa. Throughout the year, they herd their cattle in search of pasture, only ever staying three days in the same place. Around July, they all come together to sell their cattle and the Worso, the great assembly of the Woodabe, takes place. During this special ceremony, each man of a marrying age presents himself in party dress and makeup before the women. It is the women who then choose their husbands.