“Daddy, Daddy USA” is a travel journal offering a series of encounters with committed activists in small-town USA. It shows a side of this country that Europeans tend to forget.
By setting out to film a union campaign in a small town in the deep south where unions are practically banned, a filmmaker discovers la persistence of violence and the historic bitterness of this region.