“Watermarks” tells the story of the female swimming champions belonging to the legendary Jewish sports club, Hakoah, in Vienna. Hakoah (“strength” in Hebrew) was founded in Vienna in 1909 – a reaction to the notorious Aryan paragraph banning Jewish athletes from Austrian sports clubs – and became one of Europe’s greatest sports clubs between the two world wars. In the thirties, Hakoah’s greatest victories were achieved by its female swimmers, who dominated Austrian national competitions. After the Anschluss, the Nazis shut the club down. The swimmers managed to flee before war broke out, thanks to a rescue operation organized by Hakoah’s sportsmen. Sixty-five years later, 7 members of the women’s swimming team return to their old Vienna swimming pool. This journey evokes the memories of their youth, affirms their femininity, and allows them to re-establish the close ties of a lifetime.