What do an injured eye, an actor, a mine clearance expert, and a zoologist have in common? Eight independent scenes, all centered around the same themes (disturbed processes and the collapse of agreements), provide an answer. “1/3 des yeux” is the follow-up to “Miguel et les mines.”