More than 30,000 people disappeared in Argentina, from the beginning of the dictatorship in 1975 to its fall in 1983. Alberto Marquardt, a young militant of the People’s Revolutionary Army, one of the country’s armed struggle movements, was arrested in 1976 and spent 5 years in prison. He then sought exile in Paris where he became a cameraman. While visiting Argentina in 1995, he decided to make a film about the thousands of dead whose bodies have never been found and whose executioners have never faced trial. His film focuses upon the life of Alice Domon, a nun who disappeared in Buenos Aires in 1977.