OMC (WTO), World Trade Organization, three letters that name an international organization whose ideology, characteristics and objectives are – still – rather obscure. How, why, by whom and for whom was this organization created and why is it so controversial? Taking the form of a filmed enquiry, halfway between an economic investigation and a musical, this documentary offers a polemical portrait of this powerful institution whose sphere of influence has continued to spread since its creation in 1995.