Frédéric Rossif depicts the horrifying fresco of World War Two in two chapters, from 1933 to 1945, from the rise to power of Hitler and the Nazi party up to his final defeat. While describing in detail the sequence of events, Rossif takes us back to the beginnings of fascism. The picture he describes of the first half of the 20th century is lucid and frightening. It is a page of history illustrated by a large number of archives that have never been seen before.