The history of the Warsaw ghetto, reconstituted from archival footing and witnesses, from its creation to the April 1943 revolt and the annihilation of the ghetto. Everything is true in this film, nothing has been reconstituted, it is the 4000 meters of film shot by Germans on orders from Goebbels that inform this chronicle about the martyrs of the Warsaw Ghetto. Witnesses of these dreadful years, shown these images, give us their point of view.