There still exists, dotted throughout rural France, one-room schools where all local children, ranging from 3 to 10, are taught by the same teacher in a single class.
At times withdrawn, and other times embracing life, these kids share daily life, for better or for worse.
This film was made in one of these schools, somewhere in the heart of the Auvergne region.