Every year, thousands of students – mostly female – embark upon courses that will lead them to become nurses. Enrolled in Nursing Training Institutes, they will spend their time between lectures, practical exercises and internships. An difficult process during which they will have to acquire a great deal of knowledge, master numerous technical procedures and prepare themselves for heavy responsibilities.
This film follows the ups and downs of an apprenticeship that will confront them, often at a young age, with human fragility, suffering, illness, the aws in souls and bodies. It therefore talks about us all, about our humanity.