Philibert films Zoology Gallery of the National Museum of Natural History (today known as the Great Gallery of Evolution) for a period of reforms which lasted from 1991 until 1994. The documentary shows how to perform dissection or even how to transport or restore some of the pieces in the collection, such as elephants, rhinos, gorillas and giraffes.