Pierre and Manon are poor. They make documentary films without a cent and they get by with odd jobs.
Pierre meets a young intern, Elisabeth, and she becomes his mistress. But Pierre doesn't want to leave Manon for Elisabeth – he wants to keep them both.
Pierre focuses his attention on Manon once again, because she's the one he loved. And because he feels betrayed, he beseeches Manon and neglects Elisabeth.
Manon breaks off with her lover right away. There's a good chance she does so because she loves Pierre.